tisdag 7 oktober 2008

Rapport från USA


Så är man hemma igen. Efter en mycket kul turné med människorna på bilden, Tristan Clarridge, Bruce Molsky och Annbjörg Lien. Annbjörg hade skrivit musiken till det hela utom några låtar av mig och några ur Bruce's repertoar av oldtime musik from over there.
Det är många intryck som far runt i skallen. Första gången jag åkt genomt landet på riktigt. Inte bara från hotell till spelplats, från spelplats till flygdito.
Inte för att jag blivit klokare av det för att jag åkt på interstate 74. Man lär inte känna ett land på två veckor.
En sak som diskuterades var att folk måste ta sin rösträtt på allvar. Vi träffade en man i typ 50 års åldern (som en annan) som inte hade röstat på 15 år. Why?
Sedan har jag även pratat med många kompisar som allvarligt överväger att fly landet om inte Obama blir nästa president.
Klicka på rubriken så kommer du till Kennedy Perfomance Center, Millenium Stage. Välj filmen så får du se hur det kunde låta.

Inga kommentarer: