onsdag 3 december 2008

Uppdaterad världsmusiklista


Hej där igen

Nu har jag överlagt med mig själv länge och väl.
Och kommit fram till följande.
Jag lägger ner min lista över världsmusiken.
Eftersom det är en tydlig antilista är det enda raka att lägg ner den.
Mer ärligt så.
Så här kommer mina ickelista över världsmusiken dagens dato:
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Vad skall man då göra?
Tänk själv, lyssna med öppna öron.
Låt inte andra leda ditt lyssnande utan se dig som en helt fri individ, fri att upptäcka allt från Brötzman till Haydn, från Lejsme Per till musik från Mali.
Till det behövs inga listor och inga musiklapplisor heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inga listor kanske Mats men...

Varför inte en lista med det stycke som uppfyller ditt lyssnade just nu. Bara som ett vänligt tips.

Anonym sa...

Precis, man ska lyssna det man själv gillar, inte det andra säger att man ska gilla!

//Micke