måndag 8 september 2008

Snart ut på vägarna


Antingen är det inget eller så rullar det småsten runt huvudet för fullt.
Här har man gått hela sommaren och fixat med det som bör göras hemma. Inga spelningar, bara lugn och ro. Nu är det slut med det för en stund. Men för den som vill så går det bra och lyssna på gôbbera i Groupa.
Vi kommer till Arvika den 17/9 - Ingesund, sedan 19/9 på Allégården i Götet och avslutning på Fasching i Stockholm den 20/9.
Det ser inte mycket ut kanske, men jag hinner knappt hem och byta skjorta. Sen blir det USA i två veckor med Annbjörg Lien, Bruce Molsky och Tristan Clarridge.
Efter det, byta tvätt, snyta barn och pussa fru.

Då blir det Stockholmen igen och in i Stallet den 8/10 med Crane dance trio. Det är Jonas Simonson, Mattias Perez åsse je. Sen Kulturnatta i Götet - käcka å fina - den 10/10. Vi kommer till Linköpings folkmusikfestival också - till helga den 11/10.
(Det stod något i programbladet till denna festival att jag skulle ha uppfunnit bordunfiolen. Men det är inte sant. Är det någon som skall ha den äran så är det Anders Rosén. Tycker i alla fall jag.)
Sen skall jag hem och ta hand om trött fru och söte onger.
Tja

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skall försöka komma på Fasching, det var väldigt länge sedan jag hörde Dig/Er.

Vi smalbloggare måste hjälpas åt: Jag har lagt en länk till Din till höger på min och hoppas Du gör detsamma. Kanske gör det någon liten skillnad.